Taggad på livet!

Jag längtar och ser fram emot framtiden. Jag kan knappt vänta tills jag ska söka jobb, springa runt på jobbintervjuer som inte är på McDonalds eller något kontorskomplex med rader av skrivbord och telefoner där ungdomar sliter ut sig genom att prata med stackars pensionärer och stressade föräldrar. Att faktiskt gå på en jobbintervju på ett riktigt jobb, ett jobb som jag kan tänka mig att hålla på med längre än en sommar eller några veckor. Jag längtar efter att äntligen få gå på lägenhetsvisningarna som jag läser om i tidningen, inte bara fantisera och drömma om den där perfekta hörnlägenheten på Södermalm, eller etagevåningen i Midsommarkransen. Jag ser fram emot att vakna på helgmorgnar, duka upp frukost och sätta mig i pyjamas och tofflor och i stillhet läsa en morgontidning och bara vara. Jag längtar efter långa promenader i staden och längs vattnet, besök på museum och biografer som inte bara visar amerikanska block-busters.  Jag vill sitta på något fik eller i en bar med nära och kära och bara prata om allt mellan himmel och jord timme efter timme.  Jag vill sitta i höstmörkret i soffan med tända ljus och titta på en underbar film från forna tider medan regnet smattrar mot fönstret. ( För första gången på länge ser jag mig själv ensam i den soffan och trivs med den tanken, det behöver inte vara någon mer än jag där.) Jag längtar efter att mitt liv ska börja, på riktigt.

ha det gött

ugglan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0